vrijdag 18 januari 2013

dag 13 Fiambala Copiapo


Dag 13 Fiambala Copiapo.

Gisteren de hele dag in de auto gezeten, zonder problemen de grens over gekomen. Dat schijnt nog wel eens lastig te zijn. De snuffelhond wilde de auti niet in. Dat snap ik wel want die 2 kerels die daar in wonen hadden al even geen douche gezien.
Laat aangekomen, lekker chileens biefstukje gegeten en tentje opgezet.

Dit zag ik toen ik ’s ochtends mijn ogen open deed.

De rijders moeten aan de hand van aanwijzingen in het roadbook de goede route volgen. Een voorbeeld zie je op de foto hieronder.


De steen (cx) op de tekening bij 151,29 is in het echt nog gemarkeerd met een rood lintje. Toch weten velen het geitenpad waar ze op moeten nog te missen.


Wij bepalen de plaats waar we moeten gaan staan aan de hand van kaarten van het parcours. Die zijn bij de deelnemers niet bekend.


We kregen nog visite van Dakar directeur Etienne Lavigne met z’n heli.


Later hebben we het parcours van de special verder afgereden waarbij we nog een lastig duintje moesten beklimmen.


We hebben met 3 andere tango’s samen op een duintop gekampeerd. Dat is leuker dan in het drukke kamp.

Ik heb net Tom Coronel gesproken en hij wil vanavond een interview doen voor RTL. Ik ben benieuwd of ik op tijd in het kamp ben.

Geen opmerkingen: